Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuti su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori
Sign in to follow this  
Touareg 2.5

[USA] Ford Taurus Facelift 2012

Recommended Posts

Taurus

01-2013-ford-taurus.jpg

02-2013-ford-taurus.jpg

03-2013-ford-taurus.jpg

04-2013-ford-taurus.jpg

05-2013-ford-taurus.jpg

06-2013-ford-taurus.jpg

07-2013-ford-taurus.jpg

08-2013-ford-taurus.jpg

09-2013-ford-taurus.jpg

10-2013-ford-taurus.jpg

11-2013-ford-taurus.jpg

12-2013-ford-taurus.jpg

13-2013-ford-taurus.jpg

14-2013-ford-taurus.jpg

15-2013-ford-taurus.jpg

16-2013-ford-taurus.jpg

Taurus SHO

02-2013-ford-taurus-sho.jpg

01-2013-ford-taurus-sho.jpg

03-2013-ford-taurus-sho.jpg

04-2013-ford-taurus-sho.jpg

05-2013-ford-taurus-sho.jpg

06-2013-ford-taurus-sho.jpg

07-2013-ford-taurus-sho.jpg

08-2013-ford-taurus-sho.jpg

09-2013-ford-taurus-sho.jpg

10-2013-ford-taurus-sho.jpg

11-2013-ford-taurus-sho.jpg

13-2013-ford-taurus-sho.jpg

12-2013-ford-taurus-sho.jpg

14-2013-ford-taurus-sho.jpg

15-2013-ford-taurus-sho.jpg

16-2013-ford-taurus-sho.jpg

17-2013-ford-taurus-sho.jpg

Those of you hoping for a 400-horsepower Ford Taurus SHO are about to be severely disappointed. The 2013 Taurus SHO will continue to produce 365 horsepower and 350 pound-feet of torque from its 3.5-liter EcoBoost V6. Sure, that's still plenty of oomph for the SHO, but with rumors of a higher-output version now dashed, all we can say is, "shucks."

Let's not dwell on that, though. There are still plenty of improvements for the 2013 SHO to talk about.

Much like the rest of the refreshed Taurus line, the SHO features styling tweaks at both the front and rear. Unlike the base model, the SHO uses a unique mesh grille pattern up front and adds a new rear spoiler out back, as well as chrome-tipped dual exhaust pipes. A new 20-inch dark wheel option is also part of the SHO package, matching the black finish found on the mirrors and body trim. We like what we see.

There may not be a bump in power, but the 2013 Taurus SHO does get a new performance package option that is said to improve the car's performance prowess. Most notably, a 3.16:1 final drive ratio means initial acceleration is enhanced, and revised suspension tuning features new dampers and springs specific to this package. Additionally, the electronic steering system has been tuned, the stability control now has a track mode with a true 'off' setting and performance brake pads are now available with unique, "track-tuned" calipers. Still, we'd love to see an additional 40-ish horsepower.

autoblog.com ed es.autoblog

A me prima non dispiaceva, non sentivo tutta sta necessità di un facelift dopo così poco tempo...

Rimane comunque una bella sedan.

Edited by Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davvero molto bella e migliorata, da prendere in allestimento top (non costa neanche tanto)!


 

www.giuliomagnifico.it

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sicuramente, se abitassi in america, valuterei l'acquisto di sta Taurus. Mi è sempre piaciuta!

quoto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Non mi dispiacerebbe vederla in Europa (magari con delle linee più consone al vecchio continente)

allora prendi la Mondeo...


niente da dichiarare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Beckervdo
      Saranno presentate al Salone dell'Auto di Amsterdam le nuove Ford Fiesta e Ford Focus EcoBoost Hybrid. Le due vetture saranno disponibili sul mercato alla fine del 2019.
      Il motore è il 3 cilindri 1.0 Ecoboost a cui è abbinato un sistema moto-generatore (al posto di alternatore e motorino di avviamento) che ricarica una batteria gli ioni di litio con una tensione operativa di 48V. 
      In questo modo è stato possibile adottare un turbocompressore più grande, poiché per il "lag" interviene la spinta del moto-generatore.
       
      Ford dichiara un consumo medio di 4.9 litri / 100 km ed emissioni di 112 g/km per la Fiesta EcoBoost Hybrid e 4.7 litri / 100 km ed emissioni di 107 g/km di CO2 per la Focus EcoBoost Hybrid.


       
      Cartella stampa
       
       
       
      Via Ford Europe








×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.