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Featured Replies

Inviato
Lamborghini looks set to steal the Geneva motor show headlines with a front-engined V12 GT that’s designed to rival the Ferrari F12.

Company chairman Stephan Winkelmann has told Autocar that Lamborghini will reveal “something truly extraordinary that’s based on the V12" at Geneva next month. The concept will form part of the company’s ongoing 50th anniversary celebrations.

According to Winkelmann, the car will have two doors, two seats and a V12 engine — but its underpinnings will not be based on those of the Aventador. This means that it will be a front/mid-engined car, just like the Ferrari F12, but featuring Lamborghini’s staple of four-wheel drive and forged carbon construction.

Autocar understands that the new Lambo will be a concept for future consideration, not a model that is confirmed for production.

Winkelmann has admitted that his main focus right now is persuading the board of the Volkswagen Group, which owns Lamborghini, to green-light the Urus SUV. “Everyone at Lamborghini wants this car to happen,” he told Autocar. “But now the decision is largely out of our hands.

“We would need to sell between 3000 and 4000 examples a year for the Urus to justify its financial investment, and I’m confident that we could do that. It’s a decision they [the VW board] will, I hope, make very soon.”

If given the go-ahead by VW, the Urus will sell for “approximately the same amount as a Gallardo” so expect £140k-£160k.

Although Winkelmann told Autocar that naturally aspirated engines remain key to Lamborghini when it comes to sports and supersports cars (like the Aventador and next-generation Gallardo, due in 2014), the situation would be different with an SUV. “In a car like that, a hybrid turbo would make more sense,” he said.

It remains to be seen if the Volkswagen Group will allow Lamborghini to bolster its 50th anniversary celebrations at Geneva by announcing that a new third model will indeed be added to the range.

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I più attivi nella discussione

Inviato

bella notizia, almeno non ci tirano fuori il suvvo

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato

la storia della Lamborghini ricorda che di potenti GT V12 a motore anteriore c'è ne sono state. La 400GT, l'Islero e la Jarama. Mi sembra che stiano cercando di specializzare ancora più il marchio. Slegati dai limiti che ancora affliggevano la Murcy ora possono dare sfogo alla loro offensiva nel campo delle supercar.

SUV a parte dopotutto bisogna riconoscere che si stanno muovendo piuttosto bene

Inviato da Tapatalk tramite iPhone

Inviato

no ma davvero non fanno il suvvè?:clap

Questi pareva a me maestro e donno,cacciando il lupo e ' lupicini al monte per che i Pisan veder Lucca non ponno.

Inviato

Mi piace l'idea di una proposta Lamborghini a motore anteriore e sono curioso di vedere il risultato.

Ma temo anche che questa, delle 3 concept "esplorative" Lamborghini (insieme a Estoque e Urus) sarà quella che con meno probabilità si trasformerà in un modello di serie della gamma.

Inviato
Un'ALTRA V12 a due posti? :pen:

Sarebbe mica più furbo fare una nuova Espada 2+2?

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

Inviato
Mi piace l'idea di una proposta Lamborghini a motore anteriore e sono curioso di vedere il risultato.

Ma temo anche che questa, delle 3 concept "esplorative" Lamborghini (insieme a Estoque e Urus) sarà quella che con meno probabilità si trasformerà in un modello di serie della gamma.

Inviato
Perché scrivi così?

Che non producano l'Estoque e la Urus è un bene, almeno per la salvaguardia del marchio, però offrire una vera GT non sarebbe poi una cattiva idea.

Modificato da Regazzoni

Ospite
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