Inviato 18 Gennaio 200818 anni fa September 25, 2006–Honda Motor Co., Ltd. has further advanced its VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System) technology with the development of the Advanced VTEC engine, which achieves high performance along with outstanding fuel economy and lower emissions. The new engine combines continuously variable valve lift and timing control with the continuously variable phase control of VTC (Variable Timing Control). Honda plans to release a production vehicle equipped with the new engine within three years. This new system permits optimum control over intake valve lift and phase in response to driving conditions, achieving improved charging efficiency for a significant increase in torque at all engine speeds. Under low to medium load levels, the valves are set for low lift and early closure to reduce pumping losses and improve fuel economy. In combination with optimized intake components, these advances in control technology result in world-class dynamic performance along with approximately 13%* improvement in fuel economy. The new engine is also exceptionally clean, with exhaust emissions that meet both U.S. Environmental Protection Agency LEV2-ULEV regulations and Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport requirements for Low-Emission Vehicles, with emission levels 75% lower than those required by the 2005 standards (based on Honda calculations). * Engine only, as compared to production 2.4-liter i-VTEC engine (Honda calculations)
Inviato 18 Gennaio 200818 anni fa Ci sono già notizie e foto su autopareri. Non ricordo se in una discussione ad Hoc oppure come corollario ad altro argomento. Ricordo di aver fornito qualche notizia ... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ? ( Cit . Giugiaro da Quattroruote )
Inviato 18 Gennaio 200818 anni fa Autore Queto è interessantissimo C'è la spiegazione e i disegni di come funziona in quanto la honda ha dovuto pubblicare la cosa per fare una causa Honda files Advanced VTEC patent
Inviato 18 Gennaio 200818 anni fa credo che sia già presente. Il problema è che l'utenza di questo forum è numerosa e a i vari contributi finiscono dei meandri delle varie discussioni e quindi a volte capita di riproporre argomenti già presenti. Ti dirò che addirittura io non ricordo al momento con precisione cosa abbia inserito a riguardo l'A-vtec, mi pare la foto ma forse anche il link del brevetto. comunque lo ricordavo qui. http://www.autopareri.com/forum/545390-post23.html ... Le Alfa del futuro, Mazda a parte, dovrebbero essere ingegnerizzate là. Ma io dovrei comprare un'Alfa fatta dagli ingegneri della Chrysler ? ( Cit . Giugiaro da Quattroruote )
Crea un account o accedi per lasciare un commento