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Alfa Romeo e Volkswagen - 24/9 M: "l’Alfa Romeo non è in vendita" - 27/9 Piech: "Abbiamo tempo"


sareste favorevoli alla vendita di Alfa Romeo a VAG?  

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  1. 1. sareste favorevoli alla vendita di Alfa Romeo a VAG?

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Ma non si doveva parlare delle trattative per la cessione dell'Alfa?

Comunqe, giusto per non mancare dalla divagazione e postare qualche dato concreto, faccio notare una cosa: il miglior indice per valutare il posizionamento sul mercato di un marchio è il prezzo dei suoi modelli ed un'Alfetta non costava quanto una Gamma di pari cilindrata. Costava quanto una FIAT 132...

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I più attivi nella discussione

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certo che la FECCIA (molto poco politicamente corretto, scusate) prendeva Triade(anche usata) negli 80'. cazzo le alfa facevano CAGARE com affidabilità,invece la Triade vendeva auto affidabili . le Alfa usate non le voleva NESSUNO, le rifilavano ai nostalgici o agli Zarri a cui interessavano le sgomme a poco prezzo.

stupidaggine: Romanzo Criminale la serie, a parte una fulvietta e forse un duetto nei primi episodi poi la banda aveva SOLO jag, BMW, MB, Porsche , Ferrari ecc...

MAI un'alfetta,una giulietta un'alfa6 o addirittura una 164....

quelle macchine le si sono viste solo in mano alla Pula...

Ahi ahi sei caduto male. Per la serie Romanzo Criminale non son andati tanto per il sottile. Lo so perchè le auto di scena, in larga parte, le ha fornite un mio amico salonista di Roma.....

Riguardo poi la feccia, essa è tale e stigmatizzabile solo quando NON ADERISCE ai concetti personali e di opinione propri? Facevano tanto cagare le Alfa come affidabilità che ci facevi migliaia di km e son durate fino ad oggi. O si parla a un certo livello, o non parliamo proprio.

La Gamma a seconda di come torna era una concorrente dell'Alfa 6 e ora dell'Alfetta? Premesso che NON costava QUANTO una + economica 132, ma 4.39 mt di Alfetta (da 1.6 a 2.0) erano di livello "ammiraglia" come la Lancia Gamma (2.0 e 2.5) o come l'Alfa 6 nata GUARDACASO 2.5 e poi divenuta 2.0 e 2.5?

Giusto per.....

Ad ogni modo per cronaca e per stare sul topic, ecco cosa mi son trovato in email mandato da un amico "dal bel cognome in Alfa" (gira in Porsche, non è un magnaccia) a firma di Giancarlo Perini (Unione Italiana Giornalisti dell'Automobile):

THE TIME TO SELL ALFA ROMEO IS NOW.

By Giancarlo Perini ©

I think it is time for Sergio Marchionne to present a gift to Italy, to his shareholders and to himself: sell Alfa Romeo to Volkswagen as soon as possible. At the best possible price, sure but without wasting time.

By selling now SM will avoid the embarrassment of missing to deliver what he has announced: sell half a million Alfa Romeo by 2015. There is no way he can do it, unless he is thinking of a range of Chrysler derivatives that would carry the Alfa Romeo shield but would be rebadged Chrysler. This can work for Lancia. Not for Alfa Romeo.

The problem here is not that Alfa Romeo and Chrysler need some time and money to design and engineers new car. The problem would be the sale and service network. It takes more time to build this than to deliver a sexy and very attractive car with the virtues expected from an Alfa Romeo and the quality of any premium car.

But there is much more to it.

To keep Volkswagen anxiously waiting for the transaction might – perhaps - grant Fiat Group Automobiles (not Sergio Marchionne) a slightly higher income, but how much would any further delay costs to the Italian economy and the Fiat Group Automobiles employees?

It is time for Fiat and S.M. (Sergio Marchionne not Sua Maestà, Italian for His Majesty) to re-establish a friendship feeling with Italians and its own market, after too many years of a love-hate affair that is increasingly turning sour day after day.

The sentiment that a significant share of Italian citizens and buyers, union leaders and politicians are critical towards Fiat became vehemently obvious recently, after SM spoke to a most successful and popular talk show. What he said was absolutely right, pragmatic and factual.

But it was too straight perhaps, and positively out of its historic perspective. Looking at today and tomorrow, Marchionne ignored the past that has actually shaped the fortunes (and misfortunes) of Fiat, the Italian governments and politicians as well as the workers unions. What he said did not please a certain audience.

His statements on the lack of stability, the hardship for the industry to compete in a country that ranks 118 in a list of 139 for labour efficiency and 48th for the competitiveness of its industrial system or the risk associated with a share of work-force that is not taking seriously its obligation to perform and go to work according to their contract (on some peculiar days –

reads foot-ball matches and similar events – up to 50% of the work force fail to go to work and report to be “sick”) were considered “not politically correct”.

The claims were factual and responsible. What created scandal and furious reactions was Marchionne statement about the risk that Fiat (he) might eventually be forced by the circumstances to detour a € 400 m. investment for the production of the new Fiat Panda in Pomigliano (the factory close to Naples which used to build Alfa Romeos and would build Fiat in the future) elsewhere.

The day after the talk show SM was not portrayed like a hero (as he has been for long time in the past year and as he should probably be portrayed today) but as a sort of “cynic traitor” that was not talking “as an Italian”.

More recently SM has announced plans for the Mirafiori plant in Fiat hometown Turin. A new 40/60 Chrysler-Fiat JV would be established for the production of some 250 to 280 thousands Chrysler and Alfa Romeo cars, SUVs and Crossovers per year, with an investment of € 1bn (some € 1.3bn). It is a very welcome news but soon Marchionne and the unions crossed each other and SM did not wait to state he has “a couple of Plan B” options and is not on “someone else clock”.

Well, as soon as Fiat’s management and the union met to discuss the plan and the workers’ contract, they called off the meeting because of too different views on key issues such as the transfer of the plant to a NewCo and the “national contract”

Within this setting, one step towards a new friendship with Italians would be to remember that Alfa Romeo was acquired by Fiat at what can be defined “cost zero” (as it was – in different circumstances - the case with Lancia) even though a payment had been agreed to me made years after the sale at a time of double digits inflation, and after Fiat has cashed substantial “financial contributions” from the Italian State (which eventually was forced by politician and workers unions to sell to Alfa Romeo rather than Ford).

It is useless to say, here again, that the history of the Italian motor industry through the past 25 years would have been quite different if Ford had bought Alfa Romeo. The competition would have certainly forced Fiat to do better in every respect, starting from the quality of its management (and some managers), its products, its suppliers base and its sales network, making it a stronger competitor on the international arena.

Perhaps SM does not know, or does not want to know the dealing and wheeling Fiat orchestrated with politicians to prevent Ford establishing a production base in Italy. Nor does he seem to know the many and many promises Fiat committed to, before his time, and never kept. Closing factories and creating unemployment. Not to mention investigations into alleged bribery (that could not be proved)

This is why, considering past and present circumstances it would be a very elegant and fully justified move for Fiat to actually return to Italians the extra income of the Alfa Romeo sale to Volkswagen. Obviously I would not go as far as to ask for such a “beau gets”.

I would just be satisfied to see Alfa Romeo being assigned to a new family that has the love and means to grant this sick child with the potential of a champion and a bright future, with no further delay.

After all this would be just what happened to Chrysler when SM and the Elkann (Agnelli’s heirs) family accepted the challenge to take care of it.

Back to business, it makes more sense to look at this option from a very pragmatic perspective in typical so SM style.

By selling Alfa Romeo NOW, SM would also present a very precious gift to himself. He has proved he is a financial wiz, a very honest and ethical man, a very hard worker and a creative strategist. He is much more exposed to risk mistakes when it comes to industry and products strategy and decisions.

His weakness on this front has emerged in the past months, when sales of his cars (no longer supported by eco-incentives all over Europe) have set record declining figures mainly due to he limited range of competitive products and the lack of new products the Fiat Group can offer. Fiat is late, very late.

Probably this is not entirely his fault. It is clear that Fiat’s controlling shareholders have long decided to invest their money in other business but cars and left him with not enough money to invest into a medium and long-term industrial and market strategy.

The Fiat-Chrysler deal was a Marchionne’s work of art he mastered without Fiat’s money so far. Money that he will need to invest, on both side of the Atlantic, in the next couple of years.

Trouble is that Fiat has not all the human, technical and financial resources, plus the time, it needs to develop the sort of products and commercial network required to be competitive as a world player.

Also it has not much time to be ready when the Chinese competition will make the current fierce competition even fiercer, if not irresistible.

By selling Alfa Romeo NOW Fiat:

* Would get a precious couple of billion Euros (or so) to invest in new Fiat and Chrysler vehicle;

* Would be better fit to focus on the other Fiat brands plans its limited human resources; accelerating plans and expanding its range, getting ready for its expansion in new areas;

* Would be more comfortable in seeking the third alliance SM has been looking for since the Opel option was lost.

There is probably only one counter-effect that is slowing down a decision that in Milan many sources give for done: the risk of a very critical reactions from the public at large. To cure the problem, Fiat has all the expertise and tools to prepare the public opinion for the news and in my opinion it is already working on this. However, SM can do even better: concede that the sale will benefit Alfa Romeo and the Italian economy much better than with Fiat at this time and the right thing to do.

End of this report by Giancarlo Perini © Please see additional “Box” on VW projects already on the way.

Arzachena, December 7th, 2010.

VOLKSWAGEN IS READY TO GO WITH THREE NEW ALFA ROMEO PROJECTS. There are so many “Alfisti” and passionate within the VW Group, starting from Ferdinand Karl Piëch to Walter de’ Silva from Luca De Meo to Wolfgang Egger, that the Alfa Romeo revival has already been outlined along a very rational strategy. According to my sources, the Alfa Romeo mission within the VW Group would be similar to that of Audi with a stronger accent on sportiness in a new range of rear wheel drive (and 4x4) cars that would set it apart enough from the front or all wheel drive Audi, and would compete directly with BMW and Mercedes-Benz rear wheel drive cars. The model range has already been sketched and the first design propositions outlined. To start with the new Alfa Romeo era would see a top of the range flagship “Code Alfa 90 project” developed from the VW Phaeton platform but the status of a tall presidential limousine. A couple of steps below there would the so-called “Alfa 1900” developed from the next Audi A6 platform built from the new “modular longitudinal matrix” concept that also allows for rear wheel drive architecture. The third model is referred to as the “New Kajal” first designed at Alfa Romeo under the direction of Wolfgang Egger now in charge of the Audi Group (Including Lamborghini and Seat) design management. Italdesign Maserati Buran (Hi-res on demand) However, the new Alfa Romeo Crossover is reported to be much closer to the Buran concept from Italdesign-Giugiaro built on a Maserati platform. A realistic show car unveiled at the Geneva Motor Show in year 2000 as a modern luxury limousine (and still an intellectual property of the Italian design think-thank, now owned by VW Group). End of this report by

Giancarlo Perini © Arzachena, December 7th, 2010.

firmaboh.jpg

'80 Alfasud 1.2 5m 4p --- '09 147 JTDm Moving

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A fine '70 la gamma Alfa era considerata poco perchè era vecchia come design: escludendo nuova giulietta , tutto il resto risaliva ai primi '70 od a fine '60.

non c'era il dualismo ritmo/alfasud perchè semplicmente alfasud era considerata vettura di generazione precedente.

Per il resto, non dimentichiamo che le Alfetta di terza/quarta mano finivano volentieri nei campi nomadi per alcuni semplici motivi

1) robuste di meccanica anche con poca/nessuna manutenzione

2) ce ne erano tante in giro, con proporzione sulle MB/BMw corrispondenti di 10:1 ; era quindi più facile trovarle e comprarle a poco prezzo

3) I ricambi si trovavano in Italia dappertutto ed idem chi sapeva metterci le mani

tutti vantaggi poi annullati da BMW/MB quando si sono diffuse in italia.

Non dimentichiamo che sia MB sia BMW fino al 1983 erano marche stra-elitarie da numeri piccolissimi, con tutte le conseguenze del caso.

Archepensevoli spanciasentire Socing.

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...

La Gamma a seconda di come torna era una concorrente dell'Alfa 6 e ora dell'Alfetta? Premesso che NON costava QUANTO una + economica 132, ma 4.39 mt di Alfetta (da 1.6 a 2.0) erano di livello "ammiraglia" come la Lancia Gamma (2.0 e 2.5) o come l'Alfa 6 nata GUARDACASO 2.5 e poi divenuta 2.0 e 2.5?

Giusto per.....

...

Giusto per la cronaca ricordavo male: la Gamma si posizionava effettivamente sopra all'Alfetta, il cui costo oscillava tra i 46'900'000 Lire della 1'600 ed i 65'200'000 Lire della 2'000. La FIAT 132 invece aveva un costo compreso tra i 46'900'000 Lire della 1'600 ed i 65'200'000 Lire della 2'000; i dati di tutti e tre i modelli risalgono al Gennaio 1979.

E con questo credo opportuno non partecipare più a questo fuoritema.

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... in Italia la maggior concorrenza alfa la farebbe proprio interna ad audi-ww....

O forse Vw beneficierà di un effetto traino in Italia anche dai risvolti (si spera positivi) di questa vicenda? Potrebbe anche essere.. difficile da dire

According to my sources, the Alfa Romeo mission within the VW Group would be similar to that of Audi with a stronger accent on sportiness in a new range of rear wheel drive (and 4x4) cars that would set it apart enough from the front or all wheel drive Audi, and would compete directly with BMW and Mercedes-Benz rear wheel drive cars.
:8-:8- Modificato da Motron

Fiat Punto I 55 sx '97

Fiat Punto II restyling 1.2 60cv '04

Toyota Prius V2 '06

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Forse lorsignori frequentano zone così "elevate" da non vedere che gli zingari (a loro modo "intenditori") prendevano e prendono "certa roba" di terza o quarta mano? E che MANCO LI le Alfa si vedono + ma solo auto della triade?

O forse lorsignori credono che i vari tamarri, macellai, gente con delle palanche e di livello "terra terra" non prendano vetture che sono premium? Ce li vedete sui biemme? Io sì.

Sarà meglio averci dei catafalchi con l'impiegato dell'inps che scende da una Kadett fra i clienti o prodotti SERI su cui avere sia gente SU DI LIVELLO sociale ed economico E gente di livello economico alto (nonostante siano dei tamarri)?

Il mondo è bello perchè è vario. Sta a vedere che ora sulle auto della triade ci gira soltano chi è laureato a Cambridge!

Per favore suvvia.

Certo che Alfasud era una macchina ANCHE da "terroni" (sì come le BMW oggi, le Alfa oggi solo per "terrori e tamarri" di terza o quarta mano, quelli che non han palanche).

Più sfigata della Ritmo? Non direi. Neppure la stampa lo diceva.

La mia al solito era una battuta (con un fondo di verità) per smorzare la tensione del 3d e al solito ci si inalbera, vabbè...

cmq vivo e lavoro non distante da un campo nomadi, io stesso assomiglio a un nomade, se non fosse che i jeans di velluto a vita bassa non mi entrano, quindi ho una discreta panoramica sul loro parco macchine. la Triade va, soprattutto le a4 e il serie tre vecchio. Le 147 piacciono invece ai giovani manovali albanesi. I rumeni bmw o mc classe c.

Dici bene, il mondo è bello perchè è vario, infatti il mio macellaio ha finito di restaurare una bellissima fulvietta rossa.. cos'hanno fatto di male i macellai per essere sempre considerati gente senza gusto?

Tornando in tema, se stabilimento deve essere (e la cosa mi piacerebbe), ad arese credo che la soluzione più ipotizzabile sia quella descritta da Stev. La zona imho è fortemente urbanizzata e uno stabilmento automobilistico di grosse dimensioni temo faccia arricciare il naso all'arpa e colleghi. Tanto più che il territorio ha forti criticità sotto questo aspetto, non ultime lo smaltimento dello stabilimento stesso. Non parliamo poi di rumore e emissioni aeriformi (leggetevi le normative sulle attività di verniciatura e spaventatevi..)

I primi materiali che mi vengono in mente sono amianto (ce n'è una quantità spropositata) e metalli pesanti.

Altra criticità potrebbe essere la relativa vicinanza - dipendenza dal fiume Olona se non sbaglio. Mi pare che le attività fluviali (scarichi prelievo etc.. etc..) siano regolamentate dai contratti di fiume,documenti in certi casi abbastanza restrittivi (giustamente)

Tenendo conto che per il Pioltello ci dovremo pagare 440 mld di euro di tasca nostra causa mancata bonifica, e che l'altra bonifica a Santa Giulia qualche problemino ce l'ha.. beh, diciamo che dei tedeschi posso anche fidarmi, ma delle nostre amministrazioni lo faccio un po' meno..

Modificato da Cosimo

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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O forse Vw beneficierà di un effetto traino in Italia anche dai risvolti (si spera positivi) di questa vicenda? Potrebbe anche essere.. difficile da dire

Mah chissà può essere.... audi penso che meglio di così in Italia non possa andare, ww vende bene in Italia da una vita ma è da circa 15-20 anni che più o meno ha la stessa percentuale anche perchè penso preferiscono non "svendere" stile ford-opel, come dicevo in Spagna dell'acquisizione di seat ne ha beneficato come vendite più che seat stessa il marchio ww....prima in spagna oltre a seat era monopolio delle franco-spagnole.

Che prezzi sono quelli riportati sopra da EC2799 del 79???? una medio-piccolo tipo ritmo sono sicuro che costava ai tempi sui £ 5.000.000 (5 milioni di lire)

Modificato da Stefano73

Senza cuore saremmo solo macchine.......

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Scusate ma cosa state dicendo???

Alfetta costava come una 132??? :shock::shock:

Ma quando mai

Alfetta si posizionava come prezzo sopra 132 e ovviamente sotto Gamma che si doveva confrontare con 6.

Alfa Romeo anni 80 poco affidabili???

....azzo il bialbero e il boxer ti mangiavano centinai k di km come nulla fosse. (certo che se non rabboccavi l'olio e colavi tutto il pirla eri tu, mica chi le faceva)

Triade affidabile?

Magari finchè c'era un w123 200 D che come velocità massima faceva i 130 km/H :lol::lol::lol: (vabbè il 200 benza faceva i 160 :lol::lol::lol: ) le centinaia k km le facevi sicuro.

Peccato che poi quando hanno fatto qualcosa di più performante che si potesse paragonare ad Alfa (190 - 190 E) le cinghie trasmissione saltavano a colazione e piegavi un mese si e l'altro pure.

So che ste cose non centrano un tubo con la cessione di Alfa al gruppo VAG, però certe falsità vanno corrette, mica si può scrivere le prime cose che passano per la mente.

ST_G_02_04_000_1.jpgduetto14yg.jpg
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