Vai al contenuto

[CHN] Dongfeng eπ 007 2024


Messaggi Raccomandati:

Dongfeng-e%CF%80-007-1068x567.jpg

 

On March 14, Dongfeng launched its eπ 007 electric sedan, which is available in four models, including EREV and BEV versions, with a price range of 159,600 – 199,600 yuan (22,100 – 27,800 USD). Delivery for the BEVs will start on March 14, while the EREV delivery will start on August 1. eπ is an EV brand under Dongfeng.

Positioned as a medium-to-large sedan, the Dongfeng eπ 007 measures 4880/1895/1460 mm with a 2915 mm wheelbase. Its drag coefficient is 0.209cd. Both scissor doors and an electric rear wing are optional. 

In terms of intelligent driving, the Dongfeng eπ 007 features functionalities including forward collision warning, automatic emergency braking, traffic sign recognition, adaptive cruise control, lane keep assist, merging assist, blind spot monitoring, and lane change assist. An optional higher-end driving assistance system is also available, including upgrades to 31 sensing hardware (12 cameras, 12 ultrasonic radars, five millimeter-wave radars, and a positioning unit) and remote parking.

Inside, the cockpit minimized the number of physical buttons, with the functionalities grouped inside a flippable 8.8-inch full LCD instrument panel and a 15.6-inch central control screen, along with a flat-bottomed steering wheel. The vehicle operating system is powered by a Qualcomm Snapdragon 8155 chip.

 

image-70.png

 

The entire series is equipped with lithium iron phosphate battery packs and the fast charging time from 30% to 80% is 26 minutes.

200Pro (EREV): 160 kW/310 Nm rear electric motor, 28.39 kWh battery pack, 200 km pure electric range, 1,200 km comprehensive range, 7.2 sec 0 – 100 km/h acceleration time

530Pro (BEV): 160 kW/310 Nm rear electric motor, 56.83 kWh battery pack, 530 km pure electric range, 6.8 sec 0 – 100 km/h acceleration time

620Pro (BEV): 200 kW/320 Nm rear electric motor, 70.26 kWh battery pack, 620 km pure electric range, 5.8 sec 0 – 100 km/h acceleration time

540AWD Max (BEV): 400 kW/640 Nm dual motors, 70.26 kWh battery pack, 540 km pure electric range, 3.9 sec 0 – 100 km/h acceleration time

 

image-72.png

4.jpg

 

(CNC)

 

 

 

 

Modificato da j
Link al commento
Condividi su altri Social

Voglio sapere il perché del nome e perché una berlina debba avere delle portiere con un'apertura del genere... (mi immagino nel parcheggio del super quanto possa essere comodo).

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

14 minuti fa, Melone scrive:

Voglio sapere il perché del nome e perché una berlina debba avere delle portiere con un'apertura del genere... (mi immagino nel parcheggio del super quanto possa essere comodo).

È solo una versione limitata di lancio ad averle, le normali le hanno tradizionali

IMG_8830.webp

Anche XPeng le propone come optional

IMG_8831.png

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

5 minuti fa, KimKardashian scrive:

È solo una versione limitata di lancio ad averle, le normali le hanno tradizionali

IMG_8830.webp

Anche XPeng le propone come optional

IMG_8831.png

 

Ah ok, mi sembra un optional inutile... ma almeno non è l'unica soluzione disponibile.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 1 mese fa...
On 15/4/2024 at 22:20, KimKardashian scrive:

Da come ho capito si chiamerà Ace 7 in Europa e Ace 007 in Sud America

 

Diciamo che il nome migliora, anche se da noi l'ironia su Ace sarà inevitabile.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • j ha modificato il titolo in [CHN] Dongfeng eπ 007 2024

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.