Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

yuzx.jpg

jiws.jpg

pg9b.jpg

phzw.jpg

w14b.jpg

D3_BITURBO_21_end2.jpg

D3_BITURBO_21_end.jpg

01rq.jpg

BMW-Alpina-D3-6_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-7_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-8_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-9_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-10_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-11_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-12_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-13_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-14_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-15_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-16_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-17_thumb.jpg?imgmax=800

carscoops

Press Release :

BMW ALPINA D3 BITURBO

The new BMW ALPINA D3 Bi-Turbo sets entirely new standards of performance and efficiency in its segment - all in the familiar, harmonious ALPINA style.

The numbers 2, 3, 4, 5, 6 and 7 summarise the key data of the new D3 Bi-Turbo like pearls on a chain: Vmax 278 km/h, 350 bhp, 4.6 s from 0-100 km/h, 5.3 l/100 km (139 g/km CO2), EU6, 700 Nm.

The first D3 to come out of Buchloe appeared in 2005 as a turbocharged, 2-litre in-line four cylinder model, and delivered a number of surprises – it was not the first diesel to wear the ALPINA badge, but it was unusual for ALPINA not to lead the performance table and instead go with an engine that albeit extremely economical had a small displacement. This D3 later advanced to become the Bi-Turbo, acquiring significantly more driving culture and performance in the process. Together with an extensive range of body styles and the typical harmonious interaction of performance, poise and handling, this model became the highest selling BMW ALPINA to date, with a total of over 2000 vehicles delivered.

The new D3 Bi-Turbo presented at the 2013 Frankfurt Motor Show is a logical and consistent step: the extremely successful and proven straight-six 3-litre diesel with Bi-Turbo charging, known from the D5 Bi-Turbo and most recently also the XD3, now finds its way into the new and multi-award winning BMW 3 Series.

With the new BMW ALPINA D3 Bi-Turbo, ALPINA is once again setting the benchmark, combining extraordinary performance and excellent efficiency with familiar ALPINA virtues appreciated by our customers worldwide.

Edited by Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Vadocomeundiavolo
      La gamma di Seat Tarraco si amplia con l'arrivo di una variante ibrida plug-in: al debutto al Salone di Francoforte 2019, la Tarraco PHEV sarà la prima ibrida della storia della casa di Martorell. Disponibile in abbinamento all'allestimento sportivo FR, la Tarraco plug-in hybrid arriverà sul mercato il prossimo anno; entro il 2021, il numero di modelli elettrificati tra Seat e Cupra salirà a quota sei.
      Il powertrain della Seat Tarraco ibrida plug-in consta di un motore 1.4 TFSI da 150 CV e da un'unità elettrica da 116 CV, alimentata da un pacco batterie da 13 kWh. La Tarraco FR PHEV svilupperà fino a 245 CV e 400 Nm di coppia massima: valori, questi, che mettono la Tarraco FR PHEV al top della gamma del SUV della casa di Martorell.
       
       







       
       
      Press Release:
       
      SEAT
       
       

      Per quanto concerne gli altri dati tecnici della Tarraco FR PHEV, Seat ha fornito dati provvisori. L'autonomia in modalità full electric dovrebbe aggirarsi sui 50 km/h, mentre le emissioni sui 50 g/km nel ciclo WLTP. Quanto alle prestazioni, Seat parla di uno 0-100 km/h in 7,4 secondi e di una velocità di punta di 217 km/h. Nessun dato, invece, per quanto riguarda i tempi di ricarica.
      Visto che la Tarraco la facciamo qui a Wolfsburg insieme alla Tiguan , sicuramente ci sarà una versione ibrida anche per questa.
      È un anno che ne vedo girare una in fabbrica , due giorni fa anche una Allspace ibrida ho visto.
    • By Beckervdo
      Messaggio Aggiornato al 08/09/2011











      omniauto
      basata sulla Chery Fluwin 2, vettura di seg B. mossa da un 1.5 Acteco da 109 hp, che in Cina ha preso le 4 stelle C-Ncap e parte da 5713.54 €.

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.