4200blu Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 (edited) On November 17, the first day of the 21st Guangzhou Auto Show, Nammi’s 01 pure electric vehicle opened pre-sale with a price range of 79,800 – 109,800 yuan (11,000 – 15,200 USD). Nammi is a new energy vehicle brand under Dongfeng, focusing on small electric cars, and aims to achieve an annual sales goal of 400,000 units by 2025. The Nammi 01 is the first model built based on the Dongfeng S3 platform, with dimensions of 4030/1810/1570 mm, and a 2660 mm wheelbase. Its overall shape is round, compact, and cute with triangular headlights, round taillights, hidden door handles, and frameless front doors, which is in line with the design of small EVs. The charging interface is located on the right front fender. Level 2 advanced driving assistance capabilities are also present, according to Nammi. Furthermore, the vehicle runs on five-spoke rims and is expected to offer 16-inch and 17-inch rims depending on the configuration. Lastly, the Nammi 01 offers front-wheel drive with two cruising range options: 330 km and 430 km, provided by a 31.45 kWh and 42.3 kWh lithium iron phosphate battery pack, respectively. The maximum power of the electric motor is 70 kW and the top speed of is 140 km/h. A 400V fast charging is also supported which can achieve a 200 km range with just eight minutes of charging, according to the information declared by the Chinese MIIT. Edited June 6 by j 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melone Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 ma è la Smart #1 o assomiglia soltanto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
severinsch Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 Ma quindi i cinesi copiano ancora... 😊 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4200blu Posted November 19, 2023 Author Share Posted November 19, 2023 8 minuti fa, severinsch scrive: Ma quindi i cinesi copiano ancora... 😊 Cosa e il problema se copiano se stesso? Per ricordare - Smart e un prodotto 100% cinese 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
severinsch Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 14 minuti fa, 4200blu scrive: Cosa e il problema se copiano se stesso? Per ricordare - Smart e un prodotto 100% cinese 😉 Infatti era un post ironico... 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FaGiO Posted November 20, 2023 Share Posted November 20, 2023 20 ore fa, Melone scrive: ma è la Smart #1 o assomiglia soltanto? Secondo me questa ha molta più personalità - e senso di esistere - della Smart #1... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melone Posted November 20, 2023 Share Posted November 20, 2023 4 ore fa, FaGiO scrive: Secondo me questa ha molta più personalità - e senso di esistere - della Smart #1... Ok, ma non ho capito se nasce sulla stessa piattaforma o no... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alain Posted November 20, 2023 Share Posted November 20, 2023 11,000 – 15,200 USD 330 / 430 KM di autonomia 😳😳😳 Diciamo tutti insieme addio all'industria automobilistica europea! 3 1 "quello che della valle spende in 1 anno di ricerca io lo spendo per disegnare il paraurti della punto." Cit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4200blu Posted November 20, 2023 Author Share Posted November 20, 2023 4 minuti fa, Melone scrive: Ok, ma non ho capito se nasce sulla stessa piattaforma o no... Dongfeng e un gruppo completamente diverso di Geely, Smart fa parte di Geely, quindi prodotti di Dongfeng hanno altra piattaforma che prodotti Geely. 3 minuti fa, Alain scrive: 11,000 – 15,200 USD 330 / 430 KM di autonomia 😳😳😳 Diciamo tutti insieme addio all'industria automobilistica europea! esatto...vedi telefonini, pannelli solari, computer ecc.ecc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alain Posted November 20, 2023 Share Posted November 20, 2023 10 minuti fa, 4200blu scrive: esatto...vedi telefonini, pannelli solari, computer ecc.ecc la cosa più logica per i gruppi europei, in particolare quelli a basso volume a rischio di estinzione come Alfa Maserati e Jaguar è vendere il marchio ad un gruppo cinese come hanno fatto Volvo e Lotus, oppure produrre BEV in Cina tramite JV o meglio acquisizioni come l'ultima di Stellantis, tanto l'ICE è finito e quindi è finita anche la specificità dei vari marchi per differenziare i prodotti, anche dal punto vista tecnico: trazione posteriore, il V6 Termoli, il V6 Nettuno il V8 sovralimentato di Jaguar, purtroppo è tutto finito... le ultime generazioni stanno andando in pensione e non saranno sostituite da ICE. A quel punto vai dove di costa meno farle e soprattutto sono più avanti e bravi di te a produrle, cosa che non avrei mai pensato di scrivere per un prodotto made in China vs il made in UE. 1 "quello che della valle spende in 1 anno di ricerca io lo spendo per disegnare il paraurti della punto." Cit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now