Vai al contenuto

Jaguar X-Type Facelift (Topic Ufficiale - 2007)


Touareg 2.5

Messaggi Raccomandati:

jagX-type_1_560px.jpg

Messaggio Aggiornato al 27/07/2009

007.jpg

051.jpg

101.jpg

109.jpg

014.jpg 015.jpg 016.jpg 017.jpg

018.jpg 019.jpg 020.jpg 021.jpg

022.jpg 023.jpg 024.jpg 025.jpg

026.jpg 027.jpg 028.jpg 029.jpg

001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg

005.jpg 006.jpg 007.jpg 008.jpg

009.jpg 010.jpg 011.jpg 012.jpg

9071012.001.Mini1L.jpg

054.jpg 055.jpg 056.jpg 057.jpg

058.jpg 059.jpg 060.jpg 061.jpg

050.jpg 051.jpg 052.jpg 053.jpg

100.jpg 101.jpg 102.jpg 106.jpg

104.jpg 105.jpg 103.jpg 107.jpg

108.jpg 109.jpg 110.jpg 113.jpg

111.jpg 112.jpg 115.jpg 114.jpg

Da www.km77.com

Jaguar's S-TYPE replacement, the new XF, hits the road from early next year, and so the X-TYPE has undergone minor reconstructive surgery to keep the car up to pace with its big brother's fresh new family face - keeping it savoury for the 2008 model year. The new-generation X-Type hosts new features both inside and out, including the introduction of an automatic transmission mated to its 2.2-litre diesel unit.

With a total of over 500 components having received significant revisions in the new car, the X-TYPE 'retains all the original car's strengths, and adds some new ones of its own'. Namely, the model range now boasts the mating of a six-speed automatic transmission (featuring the one-touch control of Jaguar Sequential Shift) with the firm's existing high-performance 2.2-litre diesel engine.

The introduction of the 2.2-litre diesel automatic version is a first for Jaguar, much like the addition of an estate model to the brand in 2004. The new mating produces 'an exceptional blend of performance and refinement' with combined fuel consumption figures of 41 mpg (compared to the manual's 47 mpg) and performance remaining good. The 0-60 mph time increases marginly from 8.7 seconds in the manual to 9.5 in the automatic. Top speed decreases from 134 to 129 mph, while CO2 figures increase from 159 to 184 g/km.

The X-TYPE now features a refreshed face, with 'changes reflecting Jaguar's saloon car design language', as showcased on the new XF saloon. The most notable exterior design changes are the new mesh grille design and re-designing of the car's front and rear bumpers, while a stylised lower front air intake, revised sill designs as well as altered badging highlight the facelifted model. The modifications to the design give the X-Type further 'visual appeal and strength'.

Subtle interior revisions offering increased trim and specification choice enhance the X-TYPE's luxury credentials. Options include chrome or metallic switch and dial finishes as well as a widened colour choice pallette and further complementing interior trim selections. Rosewood veneer also joins the options list.

The technological features spec sheet also grows to include new audio options such as a Digital Radio system, improved Bluetooth connectivity, facilitating the use of up to five paired handsets with increased functions, and 'Generation V' parking aids, allowing smaller, body-coloured sensors.

The new X-Type will be on sale in the UK from March next year, entering other European markets from April. Read on for further details, noting the press release continues over two pages.

WCF

Questo è il vero facelift. Comunque anche qui, dopo XJ, han messo dei paraurti orrendi.

Modificato da J-Gian
Jaguar X-Type Facelift (Topic Ufficiale)

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 52
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Guest -jag-

sisi, restyling che nella parte frontale sarà più incisivo, lieve invece al posteriore. Nuove finiture, materiali e personalizzazioni. Arriva anche l'atteso cambio automatico per la 2.2D che sarà anche rivista in potenza massima.

Link al commento
Condividi su altri Social

che cesso di macchina, secondo me jaguar farebbe bene a toglierla dal commercio che ne guadagnerebbe infinitamente d'immagine....

ho guidato la 3000 con il cambio aut la scorsa settimana che mi ha confermato le sensazioni di una prima prova con una 2500 manuale...che delusione!!!

motore fiacco che sembra massimo un 2000, assetto morbido che ogni curva...oooohhhhhhh, comfort interno non degno di una jag...l'unica cosa che ho apprezzato è il cambio, veloce, silenzioso...però un po poco per una vera jag!

Davi

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest -jag-
I paraurti faranno il verso a quelli della XJ ? spero di no :?

no no, assolutamente! anzi proprio questa domanda la feci ad Enrico Romano e fu chiaro al riguardo, non c'entra niente.

Link al commento
Condividi su altri Social

Questo è il My per quest anno.. non ha senzo camuffare un'auto per così poco..

beh...l'unica cosa camuffata nelle foto su è il paraurti...quindi quando ho visto queste foto mi son detto..ecco cos era quell auto...

anche perche poi come insegna la BMW un rest puo consistere anche solo nel cambio di un paraurti..:);)

cmq se volete mods seprarete i topic...

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.