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Scelte strategiche gruppo Stellantis NV


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17 ore fa, 4200blu scrive:

…per vendere quante alfa negli stati? Invece di mantenere un marchio e vendere 25k o 30k Alfa fatto con costi alti in Italia vendi 75 o 100k Leapmotor fatto in cina e hai guadagnato molto di piu. 

 

Ripeto, un gruppo come Stellantis può permettersi di rinunciare totalmente al segmento premium, e all'unico marchio con una presenza, seppur minima, in Nordamerica?

Tra l'altro, stiamo dando per scontato che sia facile piazzare 100k Leapmotor fuori dalla Cina.

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15 ore fa, Motron scrive:

Perdonami, articolo clickbait da una fonte poco professionale, che di fatto non dice niente.

Spero che il Sole 24 Ore non sia un sito per clickbait...

 

https://www.ilsole24ore.com/art/von-der-leyen-indagine-anti-dumping-import-auto-elettriche-cinesi-AFiwe6p

 

 

Altro articolo clickbait...

 

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2023/09/13/unione_europea_vittoria_per_macron_bruxelles_avvia_un_indagine_anti_dumping_sui_cinesi_.html

Modificato da carloc
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Rem tene verba sequentur

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40 minuti fa, GL91 scrive:

Ripeto, un gruppo come Stellantis può permettersi di rinunciare totalmente al segmento premium, e all'unico marchio con una presenza, seppur minima, in Nordamerica?

Si perche tutto il gruppo non e premium, non fa nessun senso in un complesso di 7Mio unite fare 50 o 100k premium, sopratutto se hai un managment che non capisce un minimo cosa e premium.

 

 

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27 minuti fa, 4200blu scrive:

Si perche tutto il gruppo non e premium, non fa nessun senso in un complesso di 7Mio unite fare 50 o 100k premium, sopratutto se hai un managment che non capisce un minimo cosa e premium.

 

 

Non sono d'accordo, intanto tutto fa brodo, secondo Maserati e Alfa fanno numeri omeopatici perchè hanno avuto gamme omeopatiche. Maserati da quest'anno ha avuto una gamma un po' più sensata (con ancora importanti modelli quali nuova levanti e nuova qp che devono uscire).

Alfa Romeo con due modelli, persino datata cosa dovrebbe mai vendere.

 

Se già si parte dall'idea che questi due brand non possano crescere si sbaglia.

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1 ora fa, carloc scrive:

Continuano ad essere privi di significato. 

Ursula deve incaricare Draghi per vedere se si sono violate norme del commercio internazionale? 

Scusami ma allora questi sussidi non possono essere "conclamati" "lo sanno tutti" ecc.. 

E rimane un fatto: l'invasione di auto cinesi non c'è, soprattutto di bev.

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Fiat Punto I 55 sx '97

Fiat Punto II restyling 1.2 60cv '04

Toyota Prius V2 '06

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Stellantis shuffles China leadership, names executives to Leapmotor board

 

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PARIS -- After taking a stake in the Chinese EV maker Leapmotor, Stellantis has shuffled its leadership in China, naming current COO Gregoire Olivier as head of a new liaison office to Leapmotor, and promoting CFO Doug Ostermann to COO.

Olivier and Ostermann will also serve as board members at Leapmotor. Both he and Ostermann will report to Stellantis CEO Carlos Tavares.

As head of the liaison office, Olivier will oversee the creation of a joint venture between the two companies, and coordinate the use of Stellantis’ distribution and sales operations, among other responsibilities.

"Gregoire and Doug have been working hand-in-hand over the last two years to craft a new strategy and open new ways of growing our business, and I trust both of them to give a new impetus in their respective roles,” Tavares said in a news release on Wednesday.

Olivier joined Stellantis in 2006 as head of PSA Group’s parts-maker Faurecia, after working in the French civil service and other industries.

At PSA, Olivier became senior vice president China in 2010 and in 2016 was named senior vice president for mobility services. He was named head of PSA's China operations in 2020, and retained that position at Stellantis when PSA merged with Fiat Chrysler in 2021 to form the group.

Ostermann joined Fiat Chrysler Automobiles in 2016 as group treasurer, after working in other industries for a decade. He started his career at General Motors in 1995. Ostermann was given added responsibility as FCA's head of global business development in 2018, and became CFO China for Stellantis in January 2021. 

 

(ANE)

 

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22 ore fa, davos scrive:

Io ripeto una cosa che ho già detto. Da anni fino a questa acquisizione qua dentro e un po' dappertutto si leggeva che i nuovi marchi elettrici cinesi avrebbero invaso il mercato, che i vecchi produttori erano spacciati perché non potevano competere con la potenza economica cinese e la sua capacità di innovazione e tecnologica. Ora Stellantis prende il 21% de leapmotors ( cioè di uno dei nuovi produttori di auto bev con numeri di vendita e prospettive migliori) + il 51% della jv che si occuperà della crescita di leap fuori dalla Cina+ l'accesso alle sue piattaforme. Improvvisamente le nuove case automobilistiche cinesi sono un pacco, la loro tecnologia al massimo adatte per le low cost, il costo di produzione in Cina e uguale a quello europeo, anzi la Cina è ferma, anzi in recessione, anzi vicino al baratro. 

 

aggiungo, tavares e un incapace, buffone e pagliaccio e alla guia di stellantis ci andrebbe uno di autopareri

22 ore fa, davos scrive:

In usa son fallite banche gigantesche e ultimamente medio grandi e nessuno si sogna di dire che sia nel baratro. Per quanto riguarda le aziende auto cinesi stanno crescendo in maniera esponenziale creando molti problemi al leader del mercato cinese cioè vag ma pure a Tesla, e pure nel resto del mondo crescono tanto che la Cina è diventato il primo esportatore di auto all mondo.

Leap per stellantis è un opportunità di rientrare nel primo mercato al mondo e di sfruttare fuori dalla Cina le enormi capacità tecnologiche cinesi. Veramente non si capisce come si possa trovare sempre il lato negativo.

 

piu che qualche problema e un massacro non solo per VW ma anche per GM, che fino a 10 anni fa erano i due leader di mercato e oggi hanno volumi letteralmente crollati

 

 

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Stellantis to extend life of van platforms as pickups move to STLA Frame
Light-commercial vans from brands including Citroen, Fiat, Opel and Peugeot will remain on their current platforms for cost reasons, executives said.

Stellantis is stretching the life of its current light-commercial vehicle platforms for as long as it can before moving them to a global universal electrified platform, the company said.

Stellantis has the ambition to move all its light commercial vehicles to the STLA Frame platform, which makes its debut in 2025 on the electric 1500 REV and extended-range 1500 Ramcharger pickups. 

Stellantis’ compact, midsize and large van ranges, however, will remain on their current platforms for much longer before eventually moving to STLA Frame, Xavier Peugeot, head of the newly renamed Pro One commercial vehicles business unit within Stellantis, said.

“We talked about costs, and this is very important, and that’s why for commercials we need a long series of production,” Peugeot told Automotive News Europe at an event last month in Balocco, northern Italy, to show updates to its van range. “For the time being we’ve decided to capitalize on existing strengths, existing technologies.”

Peugeot gave no new timeframe on the start of production of vans on the STLA Frame platform. Stellantis said in March that it will start production of the current “K0” range of midsize vans, including the Opel/Vauxhall Vivaro and Citroen Jumpy, in Tofas, Turkey, from 2025 alongside existing production locations.

The K0 midsize range was first unveiled in 2016 and has since been adapted to include both full-electric and hydrogen fuel-cell drivetrains. The vans were first designed by PSA Group for Peugeot, Citroen and Toyota, but the expansion of PSA with the purchase of Opel in 2017 and the creation of Stellantis in 2021 from the merger with FCA Fiat-Chrysler has expanded the range to include Fiat, Opel and Vauxhall.

STLA Frame was first announced in 2021 as one of four new platforms that would underpin all Stellantis vehicles globally, including STLA Small, STLA Medium and STLA Large. 
 
Smaller Stellantis vans such as the Opel/Vauxhall Combo and Citroen Berlingo currently use a unibody design that is closer to that of cars, so it is unclear how a single platform would incorporate all Stellantis light-commercial vehicles.

Traditional automakers such as Stellantis are having to adapt their electric strategies to try to keep pace with changing legislation and consumer demand while controlling costs.


Fiat Ducato large body-on-frame vans (shown) are assembled at Stellantis' Sevel Sud factory in southern Italy.  

Electrified vans make inroads on diesel
Diesel still dominates the European light-commercial vehicle market, but there is evidence that it is losing share to plug-in powertrains (plug-in hybrids and full-electric vehicles), data provider Autovista said on Thursday. 

From January to September last year, 86.9 percent of vans were diesel powered, but that figure fell to 82.0 percent in the same period this year, Autovista said. The market share for plug-in vehicles was 7.3 percent, up from 4.4 percent.

On the light-commercial vehicle side, Stellantis’ strategy favors modifying existing diesel-focused platforms to incorporate electric and fuel-cell drivetrains. “We don’t have an intention to change anything in the platform,” Jean-Philippe Imparato, Stellantis’ head of commercial vehicles, said at the event in Italy. “We don’t want to pay the price of disruption.”

Stellantis used the event to preview updated versions of its current range of compact, midsize and large vans offered by Opel, Citroen, Peugeot and Fiat. The vans have longer electric range, improved connectivity and more semi-autonomous ability. Stellantis is Europe’s largest van maker ahead of Ford based on sales.

The company said it wanted to overtake Ford to become the world’s largest maker of light commercial vehicles and pickups by 2027, growing sales from 1.6 million last year to around two million.

 

(ANE)

 


 

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Boh, un articolo che parla di "body-on-frame" per il Ducato, che è monoscocca (a parte quelli da allestire, che hanno comunque una meccanica "ibrida"), non so quanto possa essere considerato affidabile. Per quale motivo i commerciali leggeri dovrebbero passare ad un telaio a longheroni come STLA Frame?

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