Vai al contenuto

NUOVA MAZDA 3


Guest 126/131

Messaggi Raccomandati:

Guest 126/131

Si susseguo a raffica le presentazioni di nuovi modelli in vista del salone di Francoforte.

Mazda toglie i veli alla sua vettura di segmento C, che dovrebbe dare grande linfa alla casa giapponese in Europa, dopo la commercializzazione di "6" e "2" e della super sportiva "wankeliana RX-8.

Figlia del prototipo presentato a Ginevra, verrà commercializzata in versione 5 porte ed in versione 4 porte sedan.

Motori 1.6 e 2.0 benzina, per i diesel il 1.6 common rail, frutto della collaborazione tra Ford (proprietaria della Mazda) e PSA.

Visibile quì:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1783

------------------------

In Frankfurt staat de Europese versie van de Mazda3, de opvolger van de 323. We hebben nu de officiële foto´s en gegevens.

Mazda onhulde in maart in Genève de MX Sportiv concept car als voorloper van de opvolger van de succesvolle 323. In juni werd hij in Japan Axela gedoopt, maar in Europa heet hij Mazda3. Hij is voor Mazda uiterst belangrijk, want hij moet het in de populaire middenklasse gaan opnemen tegen een heel regiment concurrenten, inclusief de nieuwe Astra en Golf.

Het ontwerp is uiteraard in dezelfde stijl van de Mazda6, Mazda2 en de RX-8, met stoere lijnen en een geprononceerde neus. L/b/h van de Mazda3 zijn 4,42/1,76/1,47 m, terwijl de wielbasis een lengte heeft van 2,64 m. Daarmee is de Mazda3 één van de langste auto´s in zijn klasse. Met een korte overhang vóór en achter, zou de binnenruimte wel eens riant kunnen zijn. Mazda legt met de 3 een claim op het grootste dashboardkastje in de klasse (inhoud 8 l). De bagageruimte heeft een inhoud van 300-635 l. Om de instap te vergemakkelijken, is de zogenaamde heuppositie 30 mm hoger dan in de 323.

De Mazda3 is uitgerust met airbags voor, en opzij en met gordelspanners. Gordijnairbags zijn tegen meerprijs leverbaar. Als optie zal de auto geleverd kunnen worden met een DVD-navigatiesysteem met een 7-inch display in het midden van het dashboard.

Volgens zijn makers heeft de nieuwe auto ´ZoomZoom´-wegligging met onafhankelijke wielophanging rondom. Verder is hij uitgerust met geventileerde schijfremmen vóór en massieve schijven achter, terwijl ABS en EBD standaard zijn. Stabiliteitscontrole (DCS) met tractiecontrole is als optie leverbaar. De 1.6 heeft hydraulische stuurbekrachtiging, bij de 2.0 is de stuurbekrachtiging van het elektro-hydraulische type.

Bij de marktintroductie is de ´drie´ beschikbaar met twee motorvarianten, de 1.6 met 105 pk en een maximum koppel van 145 Nm bij 4000 tpm en de 2.0 met 150 pk en een maximum koppel van 187 Nm bij 4500 tpm, die beide behoren tot een nieuwe generatie viercilinders. Het gemiddelde verbruik van deze motoren ligt respectievelijk op 7,2 l/100 km en 8,2 l/100 km Ze worden geleverd in combinatie met een vernieuwde vijfversnellingsbak. De 1.6 is ook beschikbaar met een viertraps automatische transmissie. Een derde benzinemotor, de 1.4 komt, evenals de nieuwe 1.6 common-rail diesel in 2004 beschikbaar.

De hatchback zal later dit jaar gezelschap krijgen van de sedan.

Link al commento
Condividi su altri Social

Si susseguo a raffica le presentazioni di nuovi modelli in vista del salone di Francoforte.

Mazda toglie i veli alla sua vettura di segmento C, che dovrebbe dare grande linfa alla casa giapponese in Europa, dopo la commercializzazione di "6" e "2" e della super sportiva "wankeliana RX-8.

Figlia del prototipo presentato a Ginevra, verrà commercializzata in versione 5 porte ed in versione 4 porte sedan.

Motori 1.6 e 2.0 benzina, per i diesel il 1.6 common rail, frutto della collaborazione tra Ford (proprietaria della Mazda) e PSA.

Visibile quì:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1783

Ma non riesci a scrivere qualcosa di tuo, devi sempre copiare?!Almeno se lo fai, cita la fonte: http://www.ilpistone.com/yabbse/index.php?board=58;action=display;threadid=6832

"Mi piace l'odore del napalm al mattino"

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.