Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuti su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori
Sign in to follow this  
Touareg 2.5

Rolls-Royce Phantom Coupè (Topic Ufficiale - 2008)

Recommended Posts

Rolls-Royce Motor Cars will unveil its new Phantom Coupé at the 78th International Geneva Motor Show on Tuesday, 4 March 2008. Production of the new car will start at Goodwood in the summer of 2008.

The Coupé is the most driver-orientated model in the Phantom line. A number of subtle but significant modifications have been made that change its character. It is noticeably more dynamic, whilst still offering incredible levels of comfort.

Marrying cutting-edge technology with a beautifully proportioned, muscular body that exudes power and style, it incorporates timeless Rolls-Royce design cues in an utterly contemporary manner.

Designed to cover great distances effortlessly, the Coupé is the perfect choice for a transcontinental trip. Power is provided by the Phantom’s 6.75-litre V12 that produces 453 bhp, 720 Nm of torque and has segment-leading fuel economy. A 25 per cent increase in fuel capacity, compared to the Drophead Coupé, adds significant driving range. Agile, fast, long-legged and virtually silent, the Phantom Coupé allows both driver and passengers to emerge unruffled, even after an all-day run.

Rolls-Royce Motor Cars Chief Designer, Ian Cameron, said “Rolls-Royce has always been about pace, performance and style. For the Coupé design we gave the quintessential Rolls-Royce design a dynamic twist. This adds a sense of drama to the outstanding engineering and drivability that are fundamentals of Rolls-Royce cars. The dynamic drive of the Phantom has always come as a surprise to customers and the Coupé takes it one step further.”

The Phantom Coupé features rear-hinged coach doors which add considerably to the ease of access to the rear lounge seats as well as to the overall aesthetics. Crucially, they aid the overall stiffness of the body as the rear hinged doors allow for an uninterrupted A-pillar helping to make this the most torsionally rigid Rolls-Royce ever. A brushed steel finish of A-pillar and bonnet, as seen for the first time on 100EX, is also available for the Coupé.

At the rear is a spacious picnic boot. A split tail compartment that opens in two parts, gives easy access to 395 litres of space. The lower tailgate also provides a comfortable seating platform for two adults when lowered.

At the core of the Phantom Coupé is an advanced aluminium chassis, perhaps the single most significant component in delivering the marque’s legendary refinement. Lightweight and exceptionally strong, it impacts positively on ride comfort, handling and safety. Hand made, it requires over 130 meters of welding to create each body.

Rolls-Royce Motor Cars Chairman and Chief Executive, Ian Robertson, said, “The Coupé has been designed and engineered to be the most dynamic interpretation of our values. Our 2007 sales figures illustrate how successful the entire model range has been with an increase of 25 per cent over the previous year.”

Fonte : WCF

Edited by Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davvero fantastica!

Purtroppo, a differenza della berlina originale e della Drophead, IMHO perfette, qui si nota la "derivazione", con i compromessi che comporta (come per la BMW Z4 coupè), ma il risultato è comunque eccellente.

Poi il padiglione "stellato" è fantastico... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bella, non c'è che dire, ma rispetto alla berlina questa ha proporzioni un po' caricaturali. Non adatta ai claustrofobici


CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Share this post


Link to post
Share on other sites

hanno fatto bene a fare il padiglione così poco filante, le conferisce un'aria più classica, senza però che questo vada a contrastare col resto della vettura che è "modernizzata" nel design.

cmq permettemi una considerazione: preferisco la Brooklands a questa...

fine OT.


Share this post


Link to post
Share on other sites

anche io, forse perchè in generale è più bassa, quindi filante. Qui il muso forse è troppo sviluppato in verticale


CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Notevole, davvero notevole. Poi il cielo illuminato in quel modo… :mrgreen:


5oonk0.png

Alonso, come ha detto Kimi, è il primo top driver che si fa pagare il posto a Maranello.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anche io, forse perchè in generale è più bassa, quindi filante. Qui il muso forse è troppo sviluppato in verticale

Sulla carta è vero, il musone è altissimo, ma l'hai mai vista dal vivo?

Pure io amo le linee slanciate ed affusolate, ma la Phantom ha uno stile a sè, sa essere regale e a modo suo slanciata, nonostante abbia linee antitetiche con il concetto di slanciato...

IMHO un classico (Riferito alla gamma, non a questa specifica versione, che IMHO è la "meno bella").

Share this post


Link to post
Share on other sites
Notevole, davvero notevole. Poi il cielo illuminato in quel modo… :mrgreen:

Una cosa che in Fiat è nei cassetti da parecchi anni, ma non è mai stata utilizzata. Ennesima occasione sprecata. Complimentoni vivissimi.


FirmaBarcode.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mah...le RR le ho sempre considerate un icona del lusso e dell'eleganza...ormai è diventato un marchio per i rapper americani...:|


Chiedete al rospo che cosa sia la bellezza e vi risponderà che è la femmina del rospo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.