Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

defender2.jpg

defender1.jpgdefendera.jpg

cochespias

Cita

Project Icon, the long-awaited replacement for the 61-year-old traditional Land Rover, is under secret development inside JLR’s Gaydon design centre and earmarked for a 2012 launch.

The new Land Rover is a relatively simple, steel-suspended workhorse intended also to attract lower-end Discovery buyers. It should hit the market soon after Land Rover’s existing iconic model, the Defender, reaches the end of the road, killed by legislation, and will reach most of the current Defender's 160-odd export markets.

The new Project Icon workhorse is based on the tough, capable but relatively heavy T5 steel platform chassis used for the existing Discovery and Range Rover Sport models, both of which are due to be replaced beyond 2012 by aluminium-based models which are between 400kg and 500kg lighter.

Land Rover wants to retain a simple, twin-rail T5 chassis because allows them to continue offering the variety of body styles — hard and soft tops, truck and crew-cab versions – from which Defender buyers can now choose.

The T5 chassis supports a modern all-independent suspension available both with steel and air springs. It is well-known for its sturdiness, but will need its own weight-reduction campaign.

The model will be made in the UK at first, but JLR bosses believe it could soon be made from KD (Knocked Down) kits in big markets like China, Russia and India.

There are no details yet of Project Icon’s engines, but a big four-cylinder turbodiesel like the Freelander’s Ford-PSA 2.2-litre four, or the base Discovery’s 2.7 litre V6 turbodiesel make likely candidates.

Modificato da j

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 7 mesi fa...

Sarà basato sulla piattaforma T5, già utilizzata da LandRover Freelander IV e Range Rover Sport.

Il debutto sarà nel 2012

Propulsori - ipotetici - saranno il 2.7 V6 Biturbo diesel ed il V8 5.0 litri preso in "prestito" da Jaguar.

3a1f5d18acb1aba68cac9d337690d.jpg

8698c24d23ab2fce8d661cd0297d5.jpg

Via Leftlanenews.com

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

Questa non la possono sbagliare...

Piuttosto sono preoccupato per l'affidabilità, che sarà un fattore determinante nel successo di quest'auto, lo stile è secondario, anche se l'autore del suddetto render è stato piuttosto suggestionato da questo capolavoro (:lol:):

honda_element.jpg

Certo è che, se potessi, mi accatterei immediatamente un Defender 90 bello kittato come piace a me (piastre in acciaio su cofano e fiancate, portapacchi da deserto, faretti supplementari ed altri ammennicoli).

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Questa non la possono sbagliare...

Piuttosto sono preoccupato per l'affidabilità, che sarà un fattore determinante nel successo di quest'auto, lo stile è secondario, anche se l'autore del suddetto render è stato piuttosto suggestionato da questo capolavoro (:lol:):

honda_element.jpg

Certo è che, se potessi, mi accatterei immediatamente un Defender 90 bello kittato come piace a me (piastre in acciaio su cofano e fiancate, portapacchi da deserto, faretti supplementari ed altri ammennicoli).

O.M.G! :disp2:

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 11 mesi fa...

Land Rover has finally begun work on replacing the iconic Defender, a project that insiders describe as the most ambitious ever undertaken by the British car maker.

Last week John Edwards, Land Rover’s new global brand director, said the company was “serious about replacing the Defender” and revealed that the first results of the project “would be seen in the next two to three years”.

Autocar can reveal that the new project will involve a huge investment by Tata, Indian-based owner of Land Rover. As well as a brand new platform and factory space, a wide range of body styles is expected to include station wagons and pick-ups, as well as bespoke specials for commercial customers. The first of the new models is expected to roll off the production line by mid-2015.

It’s thought that Land Rover is at work on the strategy stage of the Defender project, with the engineering, design and marketing divisions deciding the number and type of variants, and the likely sales volumes.

Autocar understands that once a firm plan is established for the new Defender, a concept will be readied for early 2013.

Although Land Rover sold just over 18,000 Defenders last year, it still feels that the vehicle defines the company. The decision to make a huge investment in a traditional Land Rover is based on a huge market research programme that has divided the global SUV into three segments: luxury, leisure and utility.

The global utility SUV segment is good for 3.25 million sales annually, a figure that’s set to grow by 25 per cent by 2017. By contrast, the global luxury SUV segment is currently good for two million sales and set to grow by 35 per cent by 2017. The leisure sector accounted for around eight million units last year.

The company believes it can no longer have a tiny share of the utility market that it partly defined, even though it will be hard to re-establish Land Rover in Africa and Australia, where Toyota’s Land Cruiser is the benchmark off-roader.

autocar

Iniziato il progetto per la futura Defender che vedrà 3 versioni (Passo Corto, Passo Lungo e Pick-Up). Concept previsto per il 2013 e lancio per il 2015.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.