Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuto su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori

Recommended Posts

yuzx.jpg

jiws.jpg

pg9b.jpg

phzw.jpg

w14b.jpg

D3_BITURBO_21_end2.jpg

D3_BITURBO_21_end.jpg

01rq.jpg

BMW-Alpina-D3-6_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-7_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-8_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-9_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-10_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-11_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-12_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-13_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-14_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-15_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-16_thumb.jpg?imgmax=800 BMW-Alpina-D3-17_thumb.jpg?imgmax=800

carscoops

Press Release :

BMW ALPINA D3 BITURBO

The new BMW ALPINA D3 Bi-Turbo sets entirely new standards of performance and efficiency in its segment - all in the familiar, harmonious ALPINA style.

The numbers 2, 3, 4, 5, 6 and 7 summarise the key data of the new D3 Bi-Turbo like pearls on a chain: Vmax 278 km/h, 350 bhp, 4.6 s from 0-100 km/h, 5.3 l/100 km (139 g/km CO2), EU6, 700 Nm.

The first D3 to come out of Buchloe appeared in 2005 as a turbocharged, 2-litre in-line four cylinder model, and delivered a number of surprises – it was not the first diesel to wear the ALPINA badge, but it was unusual for ALPINA not to lead the performance table and instead go with an engine that albeit extremely economical had a small displacement. This D3 later advanced to become the Bi-Turbo, acquiring significantly more driving culture and performance in the process. Together with an extensive range of body styles and the typical harmonious interaction of performance, poise and handling, this model became the highest selling BMW ALPINA to date, with a total of over 2000 vehicles delivered.

The new D3 Bi-Turbo presented at the 2013 Frankfurt Motor Show is a logical and consistent step: the extremely successful and proven straight-six 3-litre diesel with Bi-Turbo charging, known from the D5 Bi-Turbo and most recently also the XD3, now finds its way into the new and multi-award winning BMW 3 Series.

With the new BMW ALPINA D3 Bi-Turbo, ALPINA is once again setting the benchmark, combining extraordinary performance and excellent efficiency with familiar ALPINA virtues appreciated by our customers worldwide.

Edited by Touareg 2.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sono sempre chiesto se poi esiste qualcuno che queste macchine le compera sul serio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemmeno questa volta Alpina ha sbagliato, ha saputo dare maggior fascino e grinta senza cadere nel pacchiano. Stupenda la Wagon

Cerchi orridi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fossi un manager FIAT assumerei seduta stante quel fotografo e licenzierei tutti gli altri. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meravigliosa, semplicemente meravigliosa. Elegante e sportiva allo stesso tempo.

Sarà TP o XDrive?

Ciao Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fossi un manager FIAT assumerei seduta stante quel fotografo e licenzierei tutti gli altri. :D

Si ma il bagliore sul parabrezza se lo potevano risparmiare...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
:ban:

Con quei cerchi poi per strada risucchi i volatili e li triti a caso.

Poi sporchi tutta la carrozzeria col sangue. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Beckervdo
      Via BMWNews


















       
       
      Foto LIVE dal Salone di Francoforte

    • By Beckervdo
      Volkswagen Group Component e eClassic hanno collaborato per creare questa e-Beetle Concept, che è spinta dal reparto elettrico della Volkswagen e-UP. Il modello verrà presentato come Concept al Salone dell'Auto di Francoforte 2019.
      Il motore elettrico da 82 CV / 60 kW e la batteria da 36.8 kWh, consentono alla e-Beetle di scatta da 0 a 50 km/h in 3.9 secondi ed arrivare ad una velocità massima di 150 km/h.
      L'autonomia è pari a 200 km (WLTP). Dalla sua il peso ridotto: 1280 kg. Pochi se consideriamo gli opportuni rinforzi al telaio, il nuovo impianto frenante e le batterie.
      Thomas Schmall, membro del consiglio di amministrazione di VW Group Components

       
×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.