Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuto su Autopareri - il forum dell'automobile!

Recommended Posts

Perdonate l'allitterazione della F :mrgreen: ma cominciano ad uscire le prime notizie riguardo l'aggiornamento di metà carriera della luxury shooting brake di Ferrari.

 

Cita
The Ferrari FF is due to undergo its mid-cycle changeover in 2016, as Maranello gives its oddball 4wd four-seater shooting brake a series of overhauls to keep it fresh.First launched in 2011, the FF is expected to have a raft of engineering and wardrobe updates - and is likely to spawn a second V8 derivative, CAR understands.

 

Ferrari FF (2016): what we know

Power is king at Ferrari, so it should come as no surprise that the output of the FF’s charismatic 48-valve V12 is likely to climb from 660 to close to 700bhp in the 2016 refresh. Those heady outputs will be kept in check by a revised four-wheel drive system benefiting from the latest electronic management systems.

To further boost the sales volume of the unique all-wheel drive 2+2-seater, Ferrari is expected to offer an ‘entry-level’ FF powered by a twin-turbo V8, borrowed from little brothers the California T and new 2015 Ferrari M458-T.

The seven-speed twin-clutch transmission is due to be replaced soon by an upgraded gearbox sporting eight ratios. All the better for maintaining the hard-charging acceleration through the gears the prancing horse is famous for - while simultaneously offering a tall overdrive in top gear to boost mpg and chop CO2.

 

Ferrari FF facelift: a fresh wardrobe

Perhaps even more significant are the design changes planned to make the FF shooting-brake/coupe hybrid visually more appealing.

Although Ferrari must keep sheet metal changes to a minimum, the idea is to create a new less upright fastback look for a sportier and more elegant stance.

Ferrari is wedded to aluminium structures, but CAR understands it will increasingly turn to composites in certain areas. To keep the centre of gravity as low to the ground as possible, plastics will be used primarily above the beltline.

Carbonfibre roofs are a distinct possibility, as are composite hang-on panels and integrated lightweight air deflection elements masterminded by small hydraulic actuators. Yep, the FF is going high-tech all right…

Expect a series of tweaks to freshen up the interior of the FF, too. An improved infotainment complete with Apple CarPlay is part of the Modificato package.

 

Ferrari FF long-term planning

Long-term, what is going to happen to the FF, the most leftfield of Ferraris? Good question. While the heavily modified version might get an extended lease of life, the string-pullers are debating on whether to venture into four-seater coupe territory (think 400/412 reinvented), or to develop a more practical new door concept on an unchanged footprint.

 

Carmagazine ci da un po' di spunti, partendo dalla meccanica:

- V12 con potenza incrementata sino a circa 700Cv;

- Possibile introduzione del twin turbo V8 preso in prestito da California T e futura M458-T;

- Trazione integrale resa più efficiente;

- Tramissione a 7 rapporti sostituita da un 8 rapporti.

Passando per l'estetica: oltre ad un ovvio aggiornamento stilistico sia all'interno che all'esterno, troveremo un maggiore uso di carbonio e altri materiali compositi.

Quanto ci sarà di vero? Se non ho capito male tutti gli upgrades di Ferrari d'ora in poi adotteranno il suffisso-prefisso M, quindi se mi date il via modifico il titolo in Ferrari FF M.

 

 



----------------------------------------------------------------------------
V12 4WD: Ferrari GTC4 Lusso 2016
V8 TP: Ferrari GTC4 Lusso T 2017
Discussione Spy: Ferrari F151M - FF Facelift (Spy)
Modello precedente: Ferrari FF 2011
----------------------------------------------------------------------------

  • I Like! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per me l'idea "dell'entry level" e del V8 sono due immense sciocchezze.Le gran turismo Ferrari sono da sempre V12,e non mi risulta che Maranello abbia mai avuto il concetto di "varianti di motore" (a parte la sfortunata avventura della 208)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest EC2277
:D:muto::muto::muto::§

Esci da questo moderatore Aymaro!

esorcista.gif

  • I Like! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma una volta la M non la mettevano dietro il nome?

Difatti sto M458-T non mi piace per niente :? ... speriamo non sia definitivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi convince poco la storia del V8, per il motivo principale che dalle ultime dichiarazioni sembravano voler rendere ancora più esclusivo il marchio e sarebbe un controsenso aggiungere una versione ''base'' con lo scopo di aumentare le vendite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Similar Content

    • By pennellotref
      Ultimo aggiornamento 30.10.2019 
       
      Modelli fino a 2019
      - F142M FL -> F8 Tributo - PRESENTATA
      - F173 -> SF90 Stradale - PRESENTATA
      - F142M FL -> F8 Spider - PRESENTATA 
      - F152M -> 812 GTS - PRESENTATA 
      - F169 -> Roma - PRESENTATA

      Altri modelli fino al 2022
      - F171 -> Sport MC V6 Hybrid (SPY TOPIC)
      - F175 -> FUV ~ Purosangue (SPY TOPIC)
      ______________________________________________________________
       
      Ultimo aggiornamento 18/09/2018
       
      Imho, inevitabile. Tra un SUV/Crossover/FUV () ed un'elettrica pura, imho meglio la prima ipotesi. Una delle due imho è inevitabile.....
       
      http://www.autonews.com/article/20170801/COPY01/308019959/ferrari-said-to-plan-utility-vehicle-to-double-profit
       
       
       
      Dal piano 2018-2022
       






    • By vince-991
      Messaggio Aggiornato al 20/09/2018

       
       
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.