Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuto su Autopareri - il forum dell'automobile!
Sign in to follow this  
maxsona

Airbus A380

Recommended Posts

Da BBC.co.uk:

'Superjumbo' photos are released

Photographs of the first full-sized version of the giant new Airbus A380 airliner have been released.

The pictures show a pre-production model of the aeroplane being moved to a new hangar in France. Final versions will carry 555 people.

The A380 is being assembled at Airbus's base in Toulouse, but its wings are being made at sites in Bristol and Broughton, North Wales.

The aircraft pictured will be used in tests due to begin next year.

Airbus has already secured 129 orders for the double-decker aircraft with 11 airlines, including Qantas, Lufthansa, Air France and Virgin Atlantic.

Casino

The A380 has wider seats, more legroom and 50% more floor space than its nearest competitor, the Boeing 747 jumbo jet.

It also has a 9,000 miles (14,500km) flight range. Some versions could also include a gym or casino.

Sections of the aircraft are manufactured in Germany and Spain, as well as France and the UK.

The pictures have been released ahead of next week's Farnborough Air Show, where Airbus and its American rival Boeing could make announcements about aircraft orders.

Boeing pulled out of the race to build the world's biggest airliner in 2001, saying the market for very large aircraft was smaller than Airbus believed.

It has come up with the 7E7 Dreamliner, a smaller aircraft with a similar range to the A380.

_40382127_airbus1203.jpg

The A380 pre-production model is due to be used in trials next year

_40382133_airbus2203.jpg

Length: 73m

Wingspan: 79.8m

Height: 24.1m

Typical capacity: 555

Max capacity: 840

Engines: 4

Cruising speed: Mach 0.85

Share this post


Link to post
Share on other sites

27664530.jpg

27664538.jpg

27664542.jpg

27664545.jpg

27664550.jpg

27664573.jpg

Hambourg_Section1.JPG

Stade_Empennage1.jpg

Stade_Empennage2.jpg

Stade_Empennage3.jpg

Stade_Empennage4.jpg

From the Airbus's A380 Airport Compatability Report

Based on our current work, the early A380 airports are:

2006/2007:

• London Heathrow

• Paris Charles de Gaulle

• London Gatwick

• Singapore Changi

• Tokyo Narita

• Sydney

• New York City John F. Kennedy

• Los Angeles

• San Francisco

• Miami

• Dubai

• Doha

2007/2009:

• Frankfurt

• Bangkok

• Hong Kong

• Osaka Kansai

• Newark

• Memphis

• Chicago O'Hare

• Indianapolis

• Anchorage

• London Stansted

• Montreal Dorval

Other early potential destinations could be:

• Madrid

• Amsterdam Schiphol

• Taipei Chiang Kai-Shek

• Seoul Incheon

• Delhi

• Mumbai

• Kuala Lumpur

• Melbourne Tullamarine

• Brisbane

• Auckland

• Washington Dulles

• Orlando

• Riyadh

• Jeddah

• Karachi Quaid-E-Azam

• Buenos Aires Ministro Pistarini

• Mexico City

• Vancouver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impresa tecnologicamente affascinante.

Speriamo che non si riveli un fiasco dal punto di vista commerciale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Che figo, addirittura lo scompartimento passeggeri su due piani per tutta la sua lunghezza... ed è bello che sia un progetto europeo!

Certamente un simile gigante aiuterà a proporre voli transatlantici a prezzi più competitivi, visto che ci stanno più persone, peccato che a quanto pare gli aeroporti italiani siano inadeguati... ma possibile? i 747 da malpensa e fiumicino partono senza problemi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

un altro aereo bellissimo, ma con scopi ben diversi dall'aviazione civile, è l'Eurofighter Typhoon... c'è dentro un bel contributo di Alenia e Fiat Aviazione....

typhoon_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
un altro aereo bellissimo, ma con scopi ben diversi dall'aviazione civile, è l'Eurofighter Typhoon... c'è dentro un bel contributo di Alenia e Fiat Aviazione....

Mah, a me sto coso sta sulle palle non poco.

E' un po' caccia, un po' interceptor, un po' tutto.

Ed è diuna tecnologia decisamente poco all'avanguardia.

Ormai i veicoli stealth si moltiplicano, nella moderna produzione, mentre questo con il radar lo vedi già quando deve ancora decollare.

ciao ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

l'EF ha indubbiamente molte qualità....ma obiettivamente è già vecchio...ricordo che avevo le foto dell'EF quando ero alle medie,son passati 5 anni e non è ancora operativo al 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By J-Gian
      Domani, martedì 6 settembre 2018, dovrebbe essere la data del primo volo dell'A330neo, nella versione più corta, ovvero l'A330-800.
       
       
      Ho volato una sola volta sul 330, si trattava di un volo Venezia-Madrid, curiosamente servito per l'occasione da quel "grosso" modello, al posto del più classico A320, che trovavo solitamente.
       
      Fu un'esperienza molto confortevole, avendo avuto sempre come paragone aerei molto più stretti e claustrofobici.
       
      Mi sorprese soprattutto l'assoluto silenzio nella seconda fase del volo: i motori parevano spenti, ma la velocità restava prossima agli 850 km/h. Vento in coda?  
    • By Prestige
      le immagini http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/esteri/interni-a380/1.html
      mi verrebbe da dire: "Finalmente!"
×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.