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Featured Replies

Inviato
Da BBC.co.uk:

'Superjumbo' photos are released

Photographs of the first full-sized version of the giant new Airbus A380 airliner have been released.

The pictures show a pre-production model of the aeroplane being moved to a new hangar in France. Final versions will carry 555 people.

The A380 is being assembled at Airbus's base in Toulouse, but its wings are being made at sites in Bristol and Broughton, North Wales.

The aircraft pictured will be used in tests due to begin next year.

Airbus has already secured 129 orders for the double-decker aircraft with 11 airlines, including Qantas, Lufthansa, Air France and Virgin Atlantic.

Casino

The A380 has wider seats, more legroom and 50% more floor space than its nearest competitor, the Boeing 747 jumbo jet.

It also has a 9,000 miles (14,500km) flight range. Some versions could also include a gym or casino.

Sections of the aircraft are manufactured in Germany and Spain, as well as France and the UK.

The pictures have been released ahead of next week's Farnborough Air Show, where Airbus and its American rival Boeing could make announcements about aircraft orders.

Boeing pulled out of the race to build the world's biggest airliner in 2001, saying the market for very large aircraft was smaller than Airbus believed.

It has come up with the 7E7 Dreamliner, a smaller aircraft with a similar range to the A380.

_40382127_airbus1203.jpg

The A380 pre-production model is due to be used in trials next year

_40382133_airbus2203.jpg

Length: 73m

Wingspan: 79.8m

Height: 24.1m

Typical capacity: 555

Max capacity: 840

Engines: 4

Cruising speed: Mach 0.85

  • Risposte 109
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Immagini Pubblicate

Inviato
  • Autore

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Stade_Empennage3.jpg

Stade_Empennage4.jpg

From the Airbus's A380 Airport Compatability Report

Based on our current work, the early A380 airports are:

2006/2007:

• London Heathrow

• Paris Charles de Gaulle

• London Gatwick

• Singapore Changi

• Tokyo Narita

• Sydney

• New York City John F. Kennedy

• Los Angeles

• San Francisco

• Miami

• Dubai

• Doha

2007/2009:

• Frankfurt

• Bangkok

• Hong Kong

• Osaka Kansai

• Newark

• Memphis

• Chicago O'Hare

• Indianapolis

• Anchorage

• London Stansted

• Montreal Dorval

Other early potential destinations could be:

• Madrid

• Amsterdam Schiphol

• Taipei Chiang Kai-Shek

• Seoul Incheon

• Delhi

• Mumbai

• Kuala Lumpur

• Melbourne Tullamarine

• Brisbane

• Auckland

• Washington Dulles

• Orlando

• Riyadh

• Jeddah

• Karachi Quaid-E-Azam

• Buenos Aires Ministro Pistarini

• Mexico City

• Vancouver

Inviato

In Italia niente? :twisted:

Perchè qui in Italia c'è chi vorrebbe anteporre la verifica della nostra tolleranza verso le idee altrui, prima ancora di assicurarsi della loro nei nostri confronti.

(Massimo Tosti, giornalista)

  • 1 mese fa...
Inviato

Che figo, addirittura lo scompartimento passeggeri su due piani per tutta la sua lunghezza... ed è bello che sia un progetto europeo!

Certamente un simile gigante aiuterà a proporre voli transatlantici a prezzi più competitivi, visto che ci stanno più persone, peccato che a quanto pare gli aeroporti italiani siano inadeguati... ma possibile? i 747 da malpensa e fiumicino partono senza problemi...

Agent Smith

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Inviato

un altro aereo bellissimo, ma con scopi ben diversi dall'aviazione civile, è l'Eurofighter Typhoon... c'è dentro un bel contributo di Alenia e Fiat Aviazione....

typhoon_2.jpg

Agent Smith

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Inviato
un altro aereo bellissimo, ma con scopi ben diversi dall'aviazione civile, è l'Eurofighter Typhoon... c'è dentro un bel contributo di Alenia e Fiat Aviazione....

Mah, a me sto coso sta sulle palle non poco.

E' un po' caccia, un po' interceptor, un po' tutto.

Ed è diuna tecnologia decisamente poco all'avanguardia.

Ormai i veicoli stealth si moltiplicano, nella moderna produzione, mentre questo con il radar lo vedi già quando deve ancora decollare.

ciao ciao!

"Fico, io ti rispondo che al buio tutti i gatti sembrano leopardi e che non bisogna mai comprare un gatto in un sacco. C'entrano qualcosa? Probabilmente no, esattamente come la tua metafora." [Loric]

Inviato

l'EF ha indubbiamente molte qualità....ma obiettivamente è già vecchio...ricordo che avevo le foto dell'EF quando ero alle medie,son passati 5 anni e non è ancora operativo al 100%

 

花は桜木人は武士

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