Vai al contenuto
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autopareri

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Inviato

Il problema (come già accennato da qualcuno) é che puoi avere tutti i modelli elettrici che vuoi in vendita, ma se mancano le infrastrutture di ricarica chi é che te le compra? Dirò una puttanata ma la scelta più saggia l’ha fatta fca: ok vendere in perdita, ma se poi nemmeno le vendi in certi paesi perché mancano le strutture sono cazzi amari...

  • Risposte 28
  • Visite 4k
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Most Popular Posts

Immagini Pubblicate

Inviato

Se FCA fa gli stessi numeri del 2019, con 10% di PHEV da <50g, 50k BEV più 150k Tesla, a 95g ci arriva...

Inviato

Vorrei sapere quale sia di preciso il criterio per calcolare la CO2 media, perché se non ricordo male ci sono tanti "correttivi".

 

Ad esempio, un veicolo totalmente elettrico, o plug-in, dovrebbe venir "pesato" diversamente nei conteggi, come se già il suo basso impatto numerico di CO2 dichiarata, impattasse meno ancora...

 

Qualcuno di voi ha trovato qualcosa a riguardo?

Inviato

io presumo che in questo argomento centrino i parecchi miliardi di euro che la Germania ha annunciato spenderà contro i cambiamenti climatici, che potrebbero essere utilizzati per incentivare la sostituzione del parco circolante, ovviamente venendo incontro alle aziende tedesche che in questo momento stanno investendo moltissimo nell'elettrificazione, e ,oltretutto, aumentando le vendite di BEV scamperebbero la maximulta europea.

Inviato

Nella politica in Germania si discuta una quota per forza per le immatricolazioni delle macchine elettriche per raggiungere i target.

Inviato
17 ore fa, J-Gian scrive:

Vorrei sapere quale sia di preciso il criterio per calcolare la CO2 media, perché se non ricordo male ci sono tanti "correttivi".

 

Ad esempio, un veicolo totalmente elettrico, o plug-in, dovrebbe venir "pesato" diversamente nei conteggi, come se già il suo basso impatto numerico di CO2 dichiarata, impattasse meno ancora...

 

Qualcuno di voi ha trovato qualcosa a riguardo?

 

Se ricordo bene 1 BEV compensa 2 veicoli tradizionali.

Per quello all’epoca Altavilla parlò di un circa 15% di quota di BEV per rientrare nel limiti (che col meccanismo delle compensazioni sarebbe valso un 30% per il calcolo).

 

significa passare dai 150 mila veicoli del 2018 a 1,5 milioni di veicoli nel 2020.

Già solo produrli non sarà uno scherzo. E se si vogliono mantenere i corposi incentivi all’acquisto attuali bisogna mettere sul piatto qualche miliardo di euro....

 

Mi chiedo sempre se non sia meglio utilizzarli per una politica di reinserimento dei lavoratori automotive (il VERO casino dei produttori. Troppa capacità produttiva rispetto alle mutate esigenze) e al ripensamento della mobilità privata nel suo complesso...

Modificato da TonyH

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

  • 1 mese fa...
  • 10 mesi fa...
Inviato

Ford in difficolta con i target CO2 per i problemi con i Kuga Phev infiammati..

 

Ford seeks CO2 help in Europe after Kuga recall

Ford of Europe said it will join an open emissions pool with other manufacturers to bring down its CO2 levels and avoid fines in the region after it was forced to stop sales of its key low-emissions model, the Kuga plug-in hybrid.

Ford did not say which manufacturer it would join, but Renault has filed notice with the European Commission that it is accepting partners for an open emissions pool.

In addition, Volvo Cars said earlier this month that it would be open to forming an open pool, according to a report in the Financial Times. Volvo was part of Ford until 2010 when the U.S. company sold the Swedish automaker to its current owner, China’s Zhejiang Geely Holding.

Renault and Volvo are likely to be well under their emissions targets for 2020.

“We will provide more details in the next few days,” a Ford spokesman said. All notices to form pools must be filed with the European Commission by the end of October.

Ford said that paying fines was not an option and said it would have met its CO2 target of 98 grams per km for the year had it not run into problems with the Kuga.

“The current issues with the Kuga PHEV [plug-in hybrid electric vehicle] resulting in a stop-ship and stop-sale have affected our plan to meet the EU’s 2020 emissions regulations for passenger vehicles on our own,” Ford said in a statement (right).

Ford in August recalled 20,808 Kuga plug-in hybrids, covering its production until June 26, after a number of vehicles caught fire. It asked Kuga owners not to drive the car in electric-only mode and not to charge the battery externally.

Ford was within 1.4g/km of meeting its target by the end of the first half of the year, according report this week from Transport & Environment. Based on that, the green group predicted Ford was on course to meet its CO2 obligations in Europe.

Other automakers have already formed open pools, including electric automaker Tesla and Fiat Chrysler Automobiles; Volkswagen Group and the Chinese company SAIC, which sells the MG brand in Europe; and Toyota and Mazda.

One other open pool remains available. The London Electric Vehicle Company, which is also owned Zhejiang Geely, is accepting applications until Oct. 31.

The European Commission considers a pool as a single manufacturer for the purpose of compliance with a specific CO2 emissions target. There are two types of pools: closed pools are brands under one automotive group, while open pools have at least one outside member.

Ford said it intended to form an open pool for light commercial vehicles because it’s on track to be well below its CO2 target for vans in 2020. Volkswagen Group, which is collaborating with Ford in vans and electric vehicles, confirmed that it would participate in the pool, Bloomberg reported.

Ford said that move would let VW Group’s commercial vehicles unit as well as other automakers “benefit from the positive CO2 performance of our light commercial fleet.”

Ford aggressively marketed the Kuga plug-in hybrid in the first half of the year with the goal of bringing down its CO2 levels. Through June, the Kuga was the No. 5-selling plug-in hybrid in Europe after the Mitsubishi Outlander, Volkswagen Passat, BMW 3 Series and Volvo V60, data from T&E showed.

 

(Automotivenews)

Inviato

Coi bilanci post-covid ci sarà da ridere a pagare le multe.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Background Picker
Customize Layout

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.